Skuteczne sposoby na poprawę efektywności diety
Sport i zdrowie

Skuteczne sposoby na poprawę efektywności diety

Mieszkańcy Polski coraz częściej objawiają tendencję do nadmiernego tycia, co zauważalne jest już od lat wśród krajów bardziej rozwiniętych. Główną winą za taki stan rzeczy należy obarczyć żywność przetworzoną, po którą sięga coraz więcej osób. Jednak nawet osoby z niewielką nadwagą, głównie kobiety, wypróbowują różne metody, aby pozbyć się zbędnych kilogramów. Przed rozpoczęciem diety odchudzającej warto wiedzieć, jak zwiększyć jej efektywność, aby utrzymać jej rezultaty na długo.

Odpowiednie planowanie

Większość popularnych diet, powszechnie stosowanych, opiera się głównie na utracie wody. Ich wypróbowanie będzie zalecane jedynie w momencie, kiedy pragniemy w krótkim czasie stracić nieco na wadze, aby odpowiednio prezentować się na ważnym wydarzeniu. Jednak na dłuższą metę restrykcyjne diety w większości przypadków powodują efekt jo-jo i rozregulowują metabolizm. Dlatego chcąc na stałe zmniejszyć swoją wagę, należy wyeliminować szkodliwe nawyki i przygotować się na długotrwały proces utraty kilogramów.

Ilość posiłków ma znaczenie

Wiele osób nadal trwa w przekonaniu, że kluczem do pięknej sylwetki jest spożywanie trzech obfitych posiłków w ciągu dnia. Jednak badania przeprowadzone na przestrzeni lat udowodniły, że założenie to jest fałszywe. W ich trakcie zauważono bowiem, że osoby, które taką samą podaż kalorii rozłożyły na pięć, niewielkich posiłków miały znacznie mniejsze szanse na przybranie na wadze, niż osoby spożywające tyle samo kalorii w 3 większych daniach. Otóż dzięki zmniejszeniu liczby godzin między kolejnymi posiłkami, nasz organizm rzadziej będzie zamieniał nadmiar kalorii w tłuszcz. Jest to bowiem sygnał dla naszego ciała, że jedzenia nie zabraknie, toteż nie trzeba odkładać zapasów na okres postu. Częstsze jedzenie zmniejsza również ryzyko gwałtownych spadków poziomu cukru we krwi, które z kolei odpowiedzialne są za nocne objadanie się.

Dostateczne nawadnianie

Osoby, które pragną pozbyć się nadmiaru tłuszczu, powinny wypijać przynajmniej 2 litry wody w ciągu dnia. Bez jej udziału bowiem spalanie tkanki tłuszczowej jest niemożliwe. Należy jednak zrezygnować z wszelkich dosładzanych napojów, nawet tych w wersji light, słodzonych aspartamem. Słodzik bowiem ze względu na smak inicjuje pojawienie się insuliny, a co za tym idzie spadek poziomu cukru we krwi i spotęgowanie uczucia głodu. Również soki wyciskane nie są wskazane, gdyż w trakcie ich powstawania cały błonnik zawarty w owocu trafia do kosza, przez co fruktoza pozostająca w soku szybciej może się odłożyć w naszym ciele.

Aktywność fizyczna

Chcąc stracić na wadze, oprócz zmiany nawyków żywieniowych, powinniśmy również wdrożyć aktywność fizyczną do swojej codziennej rutyny. Nie musi to być wcale ciężki trening powtarzany regularnie. Wystarczy po prostu ruszać się jak najwięcej. Zamiast samochodu warto wybrać rower, regularnie odbywać długie spacery, zrezygnować z windy na rzecz schodów. Już takie niewielkie zmiany mogą spowodować, że nasz metabolizm znacznie przyśpieszy. Z kolei chcąc spalać kalorie w trakcie ćwiczeń, należy wybrać trening, który będzie sprawiać nam przyjemność, zamiast ślepo podążać za modą. Ćwiczyć można również w domu, z pomocą odpowiedniego filmu instruktażowego.

Post Comment